Saturday 18 March 2017



Petua Mudah Menghilangkan Karang Gigi Secara Tradisional – Mouthwash untuk membuang tartar adalah cara terbaik utuk melengkapkan memberus gigi, kerna ia membolehkan untuk mengurangkan kehadiran pula, di samping itu untuk mencapai dan menghapuskan bakteria yang melarikan diri pembersihan gigi....

Cara Menghilangkan Karang Gigi

Cara Menghilangkan Karang Gigi Secara Tradisional

-Cecair kumur merupakan salah satu bahagian yang terpenting dalam proses keseluruhan kebersihan gigi, kerana sesiapa yang selesai untuk menghapuskan semua bakteria dan kuman yang telah dikeluarkan oleh pihak memberus, selain sentuhan akhir yang akan memberikan kita nafas yang segar dan menyenangkan.
Penjagaan mulut adalah penting untuk kesihatan kita. Kesihatan dan pemakanan malah telah diketahui untuk mengubati rongga. Kering mulut dengan mouthwash untuk membuang tartar merupakan salah satu bahagian terpenting bagi kebersihan mulut yang baik. Dan kami Tambah kelebihan jika kita melakukannya kita.
 
 
-Kelebihan melakukan Cecair kumur diri anda untuk mengalih keluar tartar.
-Anda mengawal bahan-bahan: membuat mouthwash sendiri untuk membuang tartar membolehkan anda mengawal kualiti apa yang anda masukkan ke dalam mulut anda.
Ianya murah: anda boleh membuat sendiri bilas di sebahagian kecil daripada kos barangan runcit atau Farmasi dan anda sedang masih bereksperimen dengan keputusan cemerlang.
Tanpa bahan kimia tersembunyi: Mouthwash komersial selalunya adalah campuran bahan tambahan seperti pengawet, colorants, pemanis tiruan, perasa dan pelbagai bahan kimia berbahaya kepada kesihatan kita.

Cara Menghilangkan Karang Gigi Secara Tradisional

Bagaimana untuk melakukan satu Mouthwash buatan sendiri?

-Cecair kumur untuk membuang tartar yang kita akan belajar membuat hari ini, adalah berdasarkan soda penaik. Sodium bicarbonate dikenali sebagai salah satu daripada pembersih terbaik yang tersedia dan boleh digunakan dalam beratus-ratus aplikasi, termasuklah kebersihan mulut. Di samping itu, ia sering digunakan secara langsung dalam memberus gigi, kerana yang diiktiraf pelunturan dan keupayaan penyingkiran kotoran, serta bactericide yang menghapuskan tartar dan mikrob yang menyebabkan rongga dan nafas.

Bahan-bahan:

-1 sudu besar soda penaik
-½ cawan hidrogen peroksida (hidrogen peroksida)
-½ sudu teh garam
-½ cawan air suam
-1 cawan air sejuk

Bahan-bahan:

-Berus gigi
-Periuk cawan
-Tusuk gigi (toothpicks).

Cara Menghilangkan Karang Gigi Secara Tradisional

Penghuraian:

-Campur soda penaik dengan garam tersebut. Kemudian berus gigi dalam air suam basah dan merebak dengan campuran di atas. RUB sangat baik gigi dan membuang dari mulut.
-Ulangi operasi terdahulu selama kira-kira 2 minit.
-Kemudian Campurkan hidrogen peroksida dengan air suam dan basuh mulut anda untuk seminit, kemudian membuang ia dari mulut.
-Keluarkan tartar dari antara gigi dengan sebuah tusuk gigi dan bilas dengan air sejuk.
-Anda boleh ulangi prosedur ini sehingga dua kali seminggu dan memberus yang sepatutnya yang biasanya anda lakukan.
Amaran: Jangan sekali-kali menelan Cecair kumur untuk membuang tartar (semula jadi mahupun komersil) sebagai bahan-bahan yang sedikit boleh menjadi berbahaya jika ditelan.
Ingat bahawa untuk mengekalkan kebersihan mulut dengan betul, anda perlu berus mulut anda sekurang-kurangnya tiga kali sehari dengan pes yang berkualiti. Di samping itu, satu fakta yang perlu diingat, makanan pedas merangsang kelenjar air liur. Air liur menolong sanitize mulut secara semulajadi.

Sumber: http://recipesfornaturalremedies.com/2017/03/03/mouthwash-removes-plaque-teeth-1-minute/




Jika Info ini bermanfaat bagi anda, mohon klik button SHARE !!! terima kasih.

×

1 comments :

Perkongsian dan petua menarik

https://saripkay.com/

Reply