Thursday 16 March 2017

Manfaat Khasiat Buah Durian Untuk Kesihatan – Durian adalah buah yang unik dan kontroversi, terdiri daripada buah-buahan, tekstur kulit, sehingga aroma. Ramai yang gemar buah-buahan ini, tetapi tidak sedikit juga yang sebenarnya mengelakkan ia kerana aroma buah-buahan untuk sesetengah orang mungkin menjadikan mereka rasa loya dan menimbulkan rasa meluat. Kita tahu buah durian untuk makan, buat tempoyak dan sebagainya tetapi kita tak tahu khasiat sebenarnya buah durian ni. Durian - Inilah Manfaat Khasiat Buah Durian Untuk Kesihatan Ramai Yang Tak Tahu




Bagi peminat buah durian, daging adalah nyata tebal dan lembut. Rasa juga adalah manis dan lazat. Tetapi Walaupun semua kontroversi beliau, buah duria n menawarkan pelbagai keistimewaan untuk kesihatan badan.

Faedah dan keberkesanan buah durian adalah seperti berikut:

Menghadapi dan mengatasi tekanan
-Menurut satu kaji selidik baru yang dijalankan oleh minda, menunjukkan antara masyarakat yang mengalami kemurungan, memperoleh bentuk lebih baik selepas makan durian. Ini adalah disebabkan oleh duria n mengandungi tryptophan, salah satu daripada asid amino yang boleh berubah dalam badan menjadi serotonin, menjadikan agensi lebih banyak rilek, meningkatkan mood dan secara amnya menjadikan rasa lebih teruja.

Mencegah Anemia
-Dengan aras tinggi besi, durian boleh merangsang pengeluaran tahap hemoglobin dalam darah untuk membantu penghidap anemia.

Melegakan perut
-Durian adalah kesan antacid semulajadi yang mempunyai badan, jika anda mengalami sakit perut, cuba makan duri an untuk mengeluarkan beberapa kerja.

Melancarkan satu Bab
-Kerana ia mengandungi serat yang tinggi, tambah durian dalam menu harian boleh membantu menormalkan proses penghadaman dan melancarkan satu Bab.

Menekan tekanan darah
-Durian mengandungi terutamanya tinggi dalam kalium tetapi tahap rendah garam, menjadikannya sesuai bagi durian menyekat darah. Jadi di AS pentadbiran makanan dan dadah telah membenarkan industri untuk memohon pengiktirafan rasmi Durian terhadap keupayaan durian mengurangkan risiko tekanan darah tinggi dan strok.

-Mungkin itulah sebabnya buah durian untuk memberi manfaat kepada kesihatan badan yang sangat berguna untuk merawat beberapa penyakit seperti seperti di atas. Mudah-mudahan berguna buat kesihatan anda Ya dan sentiasa memegang kesihatan anda.

Jangan lupa Klik button share ke facebook anda!!




Jika Info ini bermanfaat bagi anda, mohon klik button SHARE !!! terima kasih.

×

Post a Comment: